søndag 23. oktober 2011

Opprydding + "SDS"-håndtak


Etter å ha lest det nye interiørmagasinet Studio sine oppbevaringstips ble jeg så inspirert at klesskapet måtte til "pers". Klesskapet er et sted hvor det alltid blir kaos for min del, samme hvor mye jeg rydder... Denne gangen håper jeg det kan vare:P Jeg har sortert ut sommerklærne og ting jeg ikke bruker lenger, kjøpt inn plastkasser og lagd mest mulig system i hyllene. Det må sies at vi har et fryktelig upraktisk klesskap, hyllene er smale og dype.... Idiotisk til klær, men med noen plastkasser i skapet og mindre klær ble det bedre. 


Alle sommerklærne har jeg puttet i kasser som står øverst på skapet. Der har det tidligere ligget et salig rot av vesker, bæreposer og kofferter. Nå ser det mye ryddigere ut, selv om det er mye mer oppå der:) Og veskene fikk plass øverst i skapet til gubben;) Er ikke like fullt i det skapet, merkelig nok...


Oppryddingen førte også til at jeg endelig fikk gjennomført en ide jeg har hatt lenge. Er vel i grunn ikke min ide, vi har lignende håndtak på jobb, men de er unødvendig dyre synes jeg. I går fant jeg et gammelt belte jeg nesten ikke har brukt. Det var akkurat passe langt til at jeg fikk fire passe lange håndtak. Skrudd rett i hullene i døra hvor knottene satt. Enkelt og greit! Og helt gratis:) Synes det ble et rent uttrykk, men mye mer spennende enn de grå kjedelig knottene som var der.


Og med rydding av klesskapet, så fulgte resten av soverommet etter. Så da måtte jeg jo benytte sjansen til å ta litt bilder:) Håper alle har en fin tv-aksjon-søndag! Her går det i P3-aksjonen på radio og innekos:)




5 kommentarer:

KROnPRINSESSENE sa...

Først; for et herlig, lite menneske under her...
Så flink du har vært som har ryddet :)
Herlig etterpå da, og egentlig veldig kjekt bare en kommer i gang ;)
Nyt orden og ditt fine soverom.
Klem May Helen

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Nyydelige bilder! Kjempefine håndtak :)

Hvite tulipaner sa...

Morro at du ble så inspirert:)
De håndtakene var kjempefine, har lenge tenkt på lage slike selv, men tiden strekker aldri til. Og klesoppbevaringen din ble jo veldig lekker da!
God mandag!
Klem E

Sukkertøy for øyet sa...

...lekkert og inspirerende innlegg frøken!
Håndtakene = perfekte..

- love -

Bird sa...

Lurte på hvor du hadde fått tak i håndtaka ja!:) Veldig stilig!